laptop online branding

Waarom focussen op online branding

Team

Waarom jij je zou moeten focussen op online branding

Online branding is het fenomeen dat te maken heeft met hoe jij je opstelt in het digitale landschap. Daar komt het volgende bij kijken:

• Je website
• Je sociale media
• Reviews over je merk (op externe platformen)
• Direct contact tussen jou en je klant (livechat op de website, chats via social media)
• E-mail marketing

Online branding zal steeds een belangrijk kenmerk van je merk zijn, ongeacht wat je te bieden hebt aan je publiek. Het internet is een wereld met veel vraag en aanbod. Om je zo goed mogelijk te verkopen zal je dus tijd en moeite moeten besteden om je online branding op punt te zetten. Enkele voorbeelden van een goede online branding strategie zijn:

• Leer je doelpubliek kennen, ken hun behoeften, verwachtingen en meer.
• Ontwikkel een unieke en herkenbare branding.
• Zorg voor een goede eerste indruk.
• Voer je branding consequent door op al je sociale platforms.

Het belang van goede online branding

1. Investeren in online branding is op lange termijn effectiever dan investeren in online marketing. Bij dat laatste is de ROI vaak minder goed.
2. Goede online branding zal professionaliteit uitstralen en zal dus zorgen voor meer vertrouwen bij je klanten.
3. Het zorgt ervoor dat je merk herkenbaar wordt. Dit komt goed uit wanneer klanten moeten kiezen uit jouw merk of een merk waar ze zich niet meteen vertrouwd bij voelen.
4. Met goede online branding zal je meer interactie hebben met je klanten, dit zorgt dus voor loyale klanten.

 

Heb je meer vragen over hoe je de perfecte (online) branding kan verwezenlijken? Neem dan contact met ons op.

Bekijk ook deze blogposts

Wat zijn de associaties van kleuren?

Kleuren en hun associaties. Bij de ontwikkeling van een website is het zeer belangrijk dat het ontwerp hand in hand…

Lees meer
Arrow-up